SMO - Közösségi Optimalizálás

SMO - közösségi marketing optimalizálás vagy közösségi média optimalizálás, röviden: közösségi optimalizálás). Az SMO az internet marketing része, amely a látogatottságnövelés, ill. keresőmarketing (keresőoptimalizálás) egy válfaja. Web2.0 eszközöket, a közösségi weboldalakat (iwiw, myspace, facebook, technorati, twitter, stb.), és a közösségek által létrehozott és használt webes alkalmazásokat (blog, videómegosztó, címke, feed-ek, stb.) használja fel marketing célokra. Angolul social marketing, social marketing optimalization (SMO), social media optimalization, social optimalization.

Friss topikok

Linkblog

Források

Utolsó kommentek

Mi az SMO (Social Media vagy Marketing Optimalization) Közösségi Optimalizálás?

2008.01.17. 12:06 programozó állás

A közösségi optimalizálás olyan, mint a keresőoptimalizálás, de nem teljesen olyan, csak hasonlít rá, ill. ez egyfajta keresőoptimalizálás a közösségi weboldalak (myspace, hi5, facebook, stb.) és más web2.0 eszközök, például videómegosztók, közösségi könyvjelzők (social bookmarks) digg, netscape, stumbleupon, stb. és feed-ek, és még sok minden más felhasználásával látogatókat és lehetséges ügyfeleket, majd vásárlókat teremt.

A megfelelő, a téma iránt érdeklődő és "hasznosítható" látogatókat az SMO technikák két úton (közvetlenül és közvetetten), és négy módon hozhatják neked:

1. A közösségi oldalon létrehozott közösséged tagja, olvasója, nézője, hallgatója (és hozzászólásaival, ajánlásaival létrehozója), vásárlója lehet a közösségi oldalon nyújtott ingyenes és megvásárolható bárminek, amivel csak foglalkozol.

2. A közösségi optimalizálás segítségével számos, értékes linket teremthetsz, amelyek rámutatnak weboldalaidra, más közösségi oldalaidra, blogjaidra, egy videómegoszton lévő videóidra, vagy éppen letölthető (mp3) előadásodra, letölthető tanulmányodra, elektronikus könyvedre, stb., azaz látogatók, megfelelő látogatok érkezhetnek a közösségi oldalaidról.

3. A közösségi oldalakon elhelyezett információk linkekkel (és a megfelelő linkszöveggel) mutathatnak egy-egy weboldaladra, blogodra, vagy egy megosztott videódra, amelyek ezáltal egyre jobb helyezést érhetnek el a keresők találati listáján. Ez a hatékony keresőoptimalizálás egyik módja. (A megfelelő linkszövegű rámutató link egyébként, a keresőoptimalizálás legfontosabb tényezője.)

4. A közösségi webhelyek, például videómegosztó oldalak (youtobe, video.google, stb.) videói az angol nyelvterületen már 20%-ban jelennek meg keresési-találati eredményként az első 40 találatban a googlen, tehát weboldal vagy blog helyett egy videót is lehet keresőoptimalizálni, gyakran sokkal könnyebben, mint egy weblapot vagy blogot! Nem is említve az egyre népszerűbb videó keresőket, ami keresztül elérhető a megfelelő közönség.

Ez a közösségi optimalizálás alapja!

Szólj hozzá! · 2 trackback

Címkék: keresőoptimalizálás link videómegosztó smo mi az smo közösségi optializálás rámutató rámutató link link építés jobb google helyezés a közösségi optimalizálás alapjai

A bejegyzés trackback címe:

http://smo-info.blog.hu/api/trackback/id/tr77300692

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért Éri Meg a Külföldi Linképítés? 2009.12.26. 19:49:17

Magyarországon valóban véges azoknak a weboldalaknak a száma, ahová elhelyezhetjük linkjeinket. Azonban az internet határtalan, tehát miért ne tehetnénk fel linkjeinket külföldi oldalakra?

Trackback: SMO - Közösségi oldalak optimalizálása - Új őrület az online marketingben 2009.10.21. 08:46:05

Az utóbbi időben feltűnt egy új fogalom az online közösségekben, online marketingesek között, mely előtt sokan értetlenül és kételkedve fogadnak. Ez a fogalom a SEO -hoz hasonló SMO, vagyis Social Media Optimization, mely magyarul egyelőre eléggé megfo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.